niedziela, 11 marca 2012

Praca badawcza - olimpiada biologiczna

Wyznaczenie trasy wędrówki płazów oraz określenie wpływu temperatury powietrza i wody na zachowania godowe i rozród wybranych gatunków płazów.

wybrane zdjęcia
Celem mojej pracy badawczej, było wyznaczenie trasy wędrówki żaby trawnej oraz obserwacja rozmnażania i zachowań godowych wybranych gatunków żab. Chciałam również wykazać, że temperatura wpływa na zachowania godowe i rozwój badanych przeze mnie kręgowców. Podczas moich obserwacji okazało się, że dla żab ważny jest rodzaj stawu, bowiem do rozrodu wybrały one staw płytszy o większej powierzchni. Badaniu poddałam żabę moczarową (Rana arvalis) oraz żabę trawną (Rana temporaria). Moje obserwacje potwierdziły, że temperatura ma istotny wpływ na zachowania godowe   i rozwój żab. Drastyczne obniżenie temperatury na początku maja spowodowało śmierć zdecydowanej większości złożonego skrzeku i wczesnych postaci larw.
Pracę wykonała uczennica klasy IId - Emilia Jaśniewska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz